dissabte, de gener 07, 2006

Vinga animeu-vos i aneu al Brasil


Escoltant una radio al Brasil he sentit una dada que m’ha deixat impressionat, la balança comercial del sector turístic al Brasil es negativa, o sigui en conjunt els Brasilenys es gasten com a turistes a l’exterior mes del que es gasten els turistes estrangers al Brasil. Com pot ser això en un país amb una riquesa natural i paisatgística impressionant i on la diferencia canvial de la moneda el fa altament atractiu pels turistes europeus i americans ??????

No hi deu haver una única raó, però segurament la mes important deu ser el desconeixement, pensar que a Brasil només es pot visitar Rio i que tot i així s’ha d’anar amb molt de compte perquè es molt perillós. Fa uns tres anys un amic meu que treballava per IBM, va venir a treballar per uns dies a Sao Paulo mentre jo hi estava, quan li vaig comentar de veuren’s a la nit en un Bar em va dir que millor que ens veiéssim a l’hotel, ja que a les normes escrites que tenia de l’empresa li indicaven lo perillós de sortir de nit. Reconec que la nit de Sao Paulo pot ser perjudicial pel rendiment professional, però no en el sentit que indicava el document d’IBM.

Avui fa dos setmanes que viatjo per l’interior del país, per parcs naturals preciosos i amb totes les comoditats del turisme modern i encara no he trobat ni un sol turista estranger. O sigui que vinga animeu-vos, allargueu 1 o 2 pagaments l’hipoteca i aneuvos-en de viatge al Brasil, en aquest enllaç teniu algunes recomanacions www.turismo.gov.br

3 comentaris:

Roland ha dit...

jo sóc dels privilegiats que ja hi he anat però hi tornaria ara mateix. Enveja sana. disfruteu i fins aviat.
ah, company, perquè no actives enllaços des del teu blog i així estarem tots connectats?

Ricard ha dit...

Jo no soc un dels privilegiats que ha estat a Brasil, peró estic organitzant un viatge a Brasil. Podries fer alguna recomanació? La primera parada serà Salvador de Bahia.

el 7 ha dit...

oriol. el turisme es un negoci més complexe del que sembla. A vegades, sobretot quan parles de país (que és com es promociona en mercats llunyans) la percepció està per sobre de la realitat. Quan penses en Brasil desde Europa, es pensa o es percep com adestí de festa, inseguretat, futbol i poca cosa més. Automàticament, no penses en parcs naturals, riquesa cultural, ni tant d'altres coses que de ben segur ens explicaries. Desafortunadament, només conece Iguazu (i em sento malament), però ho vaig trobar absolutament alucinant, i la gent meravellosa i fora dels tòpics. Es curiós això de les percepcions.... De fet, m'acabes de donar una idea per el meu doctorat.
a vegades relaciones països amb percepcions, marques, modes...
Fixa't que a marketing hi ha una dita que diu que "el marketing es percepció"...
Tornaré a conèixer Brasil.