diumenge, de febrer 07, 2010

Portes Obertes

La setmana passada hi havia jornada de portes obertes a moltes escoles de Mataró, i la meva dona i jo, com molts dels pares novells que em d'inscriure el nostres fills per primer cop, varem fer les visites pertinents.

Les escoles son diferents, però l'agenda de les visites es mes o menys la mateixa, primer, passejada per classes i instal•lacions, i després una petita presentació pedagògica. La visita per les instal•lacions no te molt de misteri, jo només vaig trobar diferencies en els patis, que en el cas d'algunes escoles es espectacular. A la presentació pedagògica si que hi diferencies, en una d'elles em vaig sentir realment malament, la presentació va començar fent referència als escrits del famós pedagog de referència de l'escola, que segons la ponent segurament ja coneixeríem, el que em va fer sentir malament no va ser no conèixer el pedagog en qüestió, sinó pensar que de fet jo no en sabia cap de nom de pedagog. Totes les presentacions tenen en comú, això si, que mostren fotos del dia a dia de l'escola , on els nens sempre estant jugant i rient, curiosament no es ben be el record que jo en tinc de l'escola, però potser es que ja fa molts anys. També em va estranyar que els preus i despeses rarament es comenten, i si hi han preguntes al respecte, s'indica que això es millor tractar-ho a secretaria.

Cal destacar algunes diferencies de formes entre publiques i concertades, a les primeres les associacions de pares sempre obsequien als visitants amb coques i postres casolans, en el cas de les concertades, res de res, un primer anàlisi podria fer pensar que o be no les concertades no tenen associacions de pares o que a aquests no els hi agrada massa la rebosteria.

Després de tanta visita i per tant d'algun quilet de mes, arriba el moment decisiu d'omplir el formulari de l'ajuntament amb les tres opcions desitjades, i el mes important, per ordre de preferència. Aquí es on comencen els mals de cap, a part de decidir, es clar, l'enfocament pedagògic i quin pati t'agrada mes, cal tenir en compte: quantes places te l'escola, quants germans s'apuntaran, ja que tenen preferència, quanta gent va demanar l'escola per primera opció l'any passat, que em de posar de segona opció per si no entro a la primera, ....... Jo, a part de les meves aproximacions amb models matemàtics, he decidit que aniré a posar un llantió al beat Samsó a veure si ara que te tan fresca la visita de les autoritats municipals, pot intercedir, i fer-nos entrar en alguna de les escoles que em triat.
(publicat al Tot Mataró 05/02/2010)